loader image
اگر ماشین بیش از حد گرم شد چه باید کرد

اگر ماشین بیش از حد گرم شد چه باید کرد؟

اگر ماشین بیش از حد گرم شود چه باید کرد؟ اقدامات لازم:

اگر نگران داغ شدن بیش از حد ماشین خود هستید یا گرم شدن بیش از حد خودرو را تجربه کرده اید، نگرانی در مورد آن غیرعادی نیست. گرم شدن بیش از حد موتورها یک مشکل نسبتاً رایج است. با این حال، هنوز هم خطرناک و استرس زا است.

خونسرد باشید و اگر موتور شما بیش از حد گرم شد، وحشت نکنید. اولین قانون گرم شدن بیش از حد موتور این است که آرام بمانید و ایمنی خود را به خاطر بسپارید. بیایید به مقاله پرش کنیم و ببینیم که چگونه بفهمیم ماشین شما بیش از حد گرم شده است و مراحلی که باید دنبال کنید!

چگونه متوجه شوید که ماشین شما بیش از حد گرم شده است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین شما ممکن است بیش از حد گرم شود. همیشه تشخیص علت آن آسان نیست. با این حال، اغلب به سیستم خنک کننده شما مربوط می شود. سیستم خنک کننده شما شامل رادیاتور، پمپ آب و شیلنگ های خنک کننده است.

صرف نظر از اینکه چرا ماشین شما بیش از حد گرم می شود، اگر آن را نادیده بگیرید، می توانید صدمات گران زیادی به موتور و سیستم خنک کننده خود وارد کنید. علائم هشدار دهنده ای که باید مراقب آنها بود شامل موارد زیر است:

  • بخار از زیر کاپوت می آید.
  • صدای موتور بلندتر از حد معمول است.
  • شما می توانید صداهای ناآشنا را بشنوید.
  • دمای موتور بالاست یا چراغ هشدار روی داشبورد وجود دارد.
  • موتور شروع به خاموش شدن می کند.

اگر خودرو شما بیش از حد گرم می شود چه اقداماتی لازم است!

  1. هر چه زودتر رانندگی را متوقف کنید! – اولین کاری که باید انجام دهید اگر متوجه گرم شدن بیش از حد ماشین خود شدید این است که به محض ایمن شدن خودرو خود را کنار بکشید و رانندگی را متوقف کنید. موتور را خاموش کنید و اجازه دهید تا زمانی که ممکن است خنک شود.
  2. با یک شرکت یدک کش یا کمک کنار جاده تماس بگیرید – شروع به تعمیرات مکانیکی خودتان وسوسه انگیز است. با این حال، گرم شدن بیش از حد موتورها می تواند خطرناک باشد. آنها می توانند یا تشخیص دهند که مشکل چیست یا با خیال راحت شما و وسیله نقلیه شما را بازیابی کرده و شما را به یک مغازه مکانیکی ببرند.
  3. تهویه مطبوع را خاموش کنید - اگر متوجه شدید که دمای سنج شما شروع به افزایش می کند، تهویه مطبوع خود را خاموش کنید. استفاده از تهویه مطبوع در حالی که موتور در حال تلاش برای خنک کردن خود است، می تواند فشار بیشتری بر سیستم خنک کننده وارد کند.
  4. کاپوت یا سیستم رادیاتور را باز نکنید - قبل از باز کردن کاپوت وسیله نقلیه خود، حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا موتور خنک شود. هرگز رادیاتور یا سیستم خنک کننده را در حالی که موتور داغ است باز نکنید، زیرا بخار یا آب تحت فشار می تواند باعث سوختگی شدید شود. هر چه مدت زمان بیشتری بتوانید باز کردن کاپوت خود را رها کنید، ایمن تر خواهد بود.

بکسل یک وسیله نقلیه خراب

شما بروید! اکنون شما دقیقا می دانید که اگر ماشین شما بیش از حد گرم شد و در بزرگراه هستید چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. اگر ماشین شما در استان فارس یا شیراز بیش از حد گرم می شود، خودروبر شیراز پرشین فقط یک تماس تلفنی با شما فاصله دارد.

اگر در سانحه رانندگی در استان فارس یا  شیراز درگیر شده اید یا وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم شده است، رخودروبر شیراز پرشین تنها با یک تماس تلفنی با شماره 09174500075 فاصله دارد. ما 24/7، 365 روز در سال کار می کنیم تا شما را در حال حرکت نگه داریم و به شما کمک کنیم تا وسیله نقلیه شما به جاده بازگردد.


منبع: mountainrecovery.com

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

نظر خود را بنویسید