loader image
تریلر حامل خودرو

تریلر حامل خودرو

تریلر حامل خودرو (تریلر حمل خودرو):

تریلر حامل خودرو که به عنوان تریلر حمل خودرو، تریلر حمل خودرو یا تریلر حمل و نقل خودرو نیز شناخته می شود، نوعی تریلر یا نیمه تریلر است که برای حمل و نقل موثر وسایل نقلیه مسافربری از طریق کامیون طراحی شده است.
تریلرهای حامل خودروهای مدرن می توانند باز یا بسته باشند. اکثر تریلرهای تجاری دارای رمپ های داخلی برای بارگیری و تخلیه خودروها و همچنین هیدرولیک نیرو برای بالا و پایین بردن سطح شیب دار برای دسترسی مستقل هستند.

تریلرهای حامل اتومبیل تجاری

تریلر حامل خودرو در اندازه تجاری معمولاً برای ارسال خودروهای جدید از سازنده به نمایندگی های خودرو استفاده می شوند. در ایالات متحده، حمل و نقل وسایل نقلیه کارکرده نیز یک صنعت بزرگ است که توسط مالکان خودروهایی که در حال نقل مکان هستند و به جای رانندگی خودروهای خود را حمل می کنند و همچنین مصرف کنندگانی که به تازگی وسیله نقلیه ای را در بازار دست دوم خریداری کرده اند، به کار گرفته می شود (به ویژه آنلاین) و باید آن را در محل خود تحویل دهند.
مانند سایر نیمه تریلرها، اکثر تریلرهای حمل خودروهای تجاری با استفاده از کوپلینگ چرخ پنجم به تراکتور متصل می شوند. تریلرها می‌توانند محصور شوند و دارای دیوارهایی مانند تریلر جعبه‌ای معمولی باشند که به قیمت ظرفیت کمتر از وسایل نقلیه حمل شده محافظت بیشتری می‌کند. یا باز، مانند طرح فولادی لوله اسکلتی که معمولاً دیده می شود، که وسایل نقلیه را در معرض عناصر قرار می دهد اما ظرفیت حمل بیشتری را امکان پذیر می کند.
یک خودروی تجاری آمریکایی بسته به اندازه خودرو و مدل تریلر معمولاً بین 5 تا 9 خودرو جا می‌گیرد (ظرفیت آن توسط یک سقف وزنی 80000 پوندی که خودروهای جاده‌ای تحت قوانین ایالات متحده مشمول آن هستند، محدود می‌شود) وسایل نقلیه با ظرفیت قابل توجهی در سراسر جهان مشاهده شده است.
تریلرهای باربری بازرگانی بازرگانی معمولاً دارای طراحی دو طبقه هستند و هر دو عرشه به تعدادی رمپ بارگیری و ذخیره سازی تقسیم می شوند که می توانند به طور مستقل از یکدیگر با هیدرولیک کج و بلند شوند. بر خلاف کامیون‌های یدک‌کش تخت، که اغلب به حمل وسایل نقلیه غیر در حال حرکت نیاز دارند، تریلرهای حامل خودرو مجهز به لودر یا وینچ نیستند، بلکه به وسایل نقلیه‌ای که باید با نیروی خود بارگیری می‌شوند، متکی هستند. هیدرولیک تریلر به رمپ ها اجازه می دهد تا در یک شیب تراز شوند، بنابراین ماشین ها را می توان با زنجیر، جغجغه ها یا تسمه های چرخ به کف سطح شیب دار هدایت کرد و پس از آن می توان رمپ را به هر جهت کج کرد تا انباشتگی بهینه شود.
برای بارگیری وسایل نقلیه در عرشه بالای یک تریلر تجاری دو طبقه، نیمه عقبی عرشه می تواند کج شده و به صورت هیدرولیکی پایین بیاید، و یک رمپ رو به بالا را به عرشه بالایی تشکیل دهد. عرشه بالا معمولاً ابتدا بارگیری می شود و بار آخر بارگیری می شود زیرا وجود اتومبیل ها در عرشه پایین می تواند پایین آوردن سطح شیب دار عرشه بالایی را غیرممکن کند.
هیدرولیک تریلر با استفاده از جعبه کنترل نصب شده بر روی خود تریلر کار می کند.

تجهیزات دیگر

به منظور گسترش بیشتر ظرفیت ذخیره سازی، برخی از کامیون ها، که معمولاً واحدهای استینگر نامیده می شوند، به یک "سربار" مجهز شده اند - یک فضای ذخیره اضافی نصب شده در بالای کابین کامیون که از طریق سطح شیب دار بالای تریلر حمل خودرو قابل دسترسی است. حداکثر 3 وسیله نقلیه را می توان روی کامیون بارگیری کرد: یکی روی پشت بام و دو لاستیک چرخ/درایو
مرجع: ویکیپدیا

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

نظر خود را بنویسید