loader image
رانندگی ایمن در باران

3 نکته مهم برای رانندگی ایمن در باران

3 نکته مهم برای رانندگی ایمن در باران

رانندگی ایمن در فصل بارش و نکات ایمنی:

باران در شیراز گاهی می تواند بسیار شدید باشد، به این معنی که در هنگام رانندگی باید مراقب باشید که آیا تنها هستید یا خانواده ای در ماشین دارید.
رانندگی در هوای بارانی موضوع سبکی نیست که باید کنار گذاشته شود. سالانه بیش از 540000 نفر در تصادفات رانندگی در جاده های خیس مجروح می شوند. خوشبختانه، خودروبر شیراز پرشین برای سال‌ها کمک‌های کنار جاده‌ای را برای ساکنان شیراز در تصادفات ناشی از باران ارائه کرده است. در اینجا سه ​​چیز است که باید قبل از رانندگی در باران بدانید.

در باران آهسته و پیوسته رانندگی کنید

سرعت بدون احتیاط در جاده های خیس  سریع ترین راه برای تصادف کردن است. هنگام رانندگی در باران شدید، فضای زیادی بین خودروی جلوی خود و خود بگذارید. تقریباً فضای کافی برای قرار گرفتن حداقل یک ماشین خیالی دیگر بین آنها. به یاد داشته باشید که کروز کنترل وسیله نقلیه خود را نیز خاموش کنید تا در صورت هیدروپلن روی فرمان کنترل داشته باشید. اگر در نهایت به هیدروپلنینگ پایان دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرام بمانید، ترمزها را به آرامی فشار دهید و به سمت جهتی که ماشینتان می لغزد هدایت کنید تا به چرخ ها کمک کنید موقعیت خود را ثابت کنند.

در جایی که آشنا هستید رانندگی کنید و جاده خیس را به وضوح ببینید

بینایی و دانش دو عامل مهم رانندگی هستند. مطمئن شوید که چراغ های جلو روشن هستند، چه در هنگام رانندگی در باران در شب و چه در روز. با این حال، از ویژگی روشنایی خود استفاده نکنید. این در واقع مسیر را در هوای بد دشوارتر می کند. همیشه بهتر است در باران در جایی که آشنا هستید رانندگی کنید، بنابراین سعی کنید در صورت امکان جاده ای امن را که به خوبی می شناسید پیدا کنید. در نهایت، مراقب جاده پیش رو باشید تا از چاله ها اجتناب کنید، از ادغام خطوط یا هر تغییر غیرمنتظره دیگری آگاه باشید.

اگر ماشین شما از جاده خارج شد، چه باید کرد؟

گاهی اوقات، حتی با وجود تمام اقدامات ایمنی انجام شده، تصادفات رانندگی  اتفاق می افتد. اگر زمانی در موقعیتی قرار گرفتید که وسیله نقلیه شما از جاده پرت شد یا در سیل ناگهانی گیر کرد، تمام تلاش خود را بکنید که وحشت نکنید. چراغ های خطر خود را روشن کنید، مسافران دیگر را بررسی کنید و برای کمک تماس بگیرید. هنگامی که خود و مسافرانتان را به امنیت رساندید، می‌توانید به پشتیبانی 24 ساعته خودروبر شیراز پرشین درخواست کمک کنید تا بیاید و ماشینتان را بیرون بکشد.


منبع: tigertowing.com

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

نظر خود را بنویسید